عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران از تعدیل کارگران و کارمندانی که یا خودشان باردار هستند و یا همسرشان باردار هستند یا کودک زیر یکسال دارند، انتقاد کرد.

نرجس سلیمانی

به گزارش همشهری آنلاین، نرجس سلیمانی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه  شورای شهر تهران گفت: هفته گذشته از معاونت فرهنگی دعوت‌نامه‌ای برای شرکت در پویش «نفس‌های تازه شهر»ارسال شد، در این پویش برای هر نوزاد یک درخت کاشته شد اما همزمان با شاهد تعدیل نیرو در شهرداری بودیم.

براساس گفته این عضو شورای شهر«در میان افراد تعدیل شده، زنان باردار،افرادی که همسرشان باردار است و همچنین مادران فرزندان زیر یکسال به چشم می‌خورد.»

او با بیان این‌که تعدیل نیرو موجب مشکلات درآمدی و بیمه درمانی افراد می‌شود، ادامه داد: اگر قرار است که سیاست‌های کلی و اصلی را فرهنگ سازی کنیم نباید ناخواسته نحوه عمل‌مان برخلاف سیاست‌های کلی نظام باشد.

به گزارش ایسنا، سلیمانی با تاکید بر این‌که جذب و تعدیل نیرو از ابزارهای مدیریت است، گفت: اما این شیوه مدیریت نباید برخلاف سیاست‌های اصلی باشد. توصیه می‌کنیم که تحت هیچ عنوان - مگر با حکم دستگاه قضا - نسبت به تعدیل کارگران و کارمندانی که خودشان یا همسرشان باردار هستند و یا کودک زیر یکسال دارند، اقدام نشود اگر لازم به تعدیل است شش ماه قبل به این افراد اطلاع داده شود تا آنها با شوک مواجه نشوند.

کد خبر 678125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha